12.8 C
Jurbarkas
2024 / 03 / 28

Tyrimas: 70 proc. būsimųjų verslininkų planuoja tvarų verslą

Ar jau skaitėte?

Verslas. Nuotrauka Headway iš Unsplash.

Nuosavu verslu norėtų užsiimti 5 iš 6 jaunosios kartos atstovų, tai sudaro daugiau nei 80 proc. 18–29 m. amžiaus grupei priklausančių gyventojų, rodo „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikta gyventojų apklausa. 70 proc. apie nuosavą verslą galvojančių jaunuolių yra įsitikinę, jog verslo esmė – atrasti pusiausvyrą tarp pelno ir socialinės atsakomybės.

- Reklama -

„Remiantis mūsų tyrimais, daugiau nei trečdalis (35 proc.) šalies gyventojų yra įsitikinę, kad verslas per mažai prisideda prie klimato kaitos ir aplinkosaugos problemų sprendimo. Tačiau jaunoji karta yra nusiteikusi kurti socialiai atsakingus verslus, kuriuose svarbūs elementai būtų dėmesys gamtai ir žmogui“, – sako Jūratė Cvilikienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.

Kaip atskleidžia tyrimas, kone pusei gyventojų (49 proc.) tvarus verslas pirmiausia asocijuojasi su dėmesiu ekologijai ir gamtosaugai, 42 proc. nurodo dėmesio atsakingam vartojimui svarbą, 37 proc. – dėmesį švietimui ir tobulėjimui.

 

„Tiesa, mažesnė dalis respondentų sako, kad tvarus verslas jiems asocijuojasi su dėmesiu lyčių lygybei ir nelygybės mažinimu, atitinkamai, 16 proc. ir 14 proc. Tačiau galima daryti prielaidą, jog socialinės garantijos ir lygybė, kaip ir sąžiningas darbo atlygis, gyventojams atrodo savaime suprantamas dalykas, kurį turėtų užtikrinti bet koks verslas“, – komentuoja J. Cvilikienė.

Didžioji dalis jaunosios kartos įsitikinusi – tvarus verslas turi geresnį įvaizdį, reputaciją ir klientų bei visuomenės pasitikėjimą, taip manantys nurodo 70 proc. respondentų.

Kaip pastebi J. Cvilikienė, pusė apklausos dalyvių mano, kad tvarus verslas turi potencialą būti sėkmingesnis ilgalaikėje perspektyvoje. Tuo neleidžia abejoti ir kiti duomenys – pavyzdžiui, pasaulinio tvarių investicijų aljanso duomenimis, nuo 2014 m. iki 2018 m. tvarių investicijų portfelis Europoje išaugo 24 procentų. Prognozuojama, kad investuotojų dėmesys tvariems verslams ateityje tik augs.

- Reklama -

Nemaža dalis apklaustųjų taip pat neabejoja, kad tvaraus verslo produktus pirkėjai renkasi noriau (45 proc.), tokiam verslui lengviau pritraukti ir išlaikyti darbuotojus (29 proc.). Kad tvarumas neduoda jokios naudos verslui, mano vos 2 proc. visų apklausos dalyvių, rodo tyrimo rezultatai.

„Jaunoji karta beveik vienbalsiai pritaria, kad ateityje vartotojų lūkesčiai ir reikalavimai verslui būti tvariam išaugs. Su tokia nuomone sutinka beveik 80 proc. apklaustųjų. Taigi akivaizdu, kad ateities verslas turi būti tvarus ir prisidėti prie problemų, su kuriomis susiduria pasaulis, sprendimo. Tik tokiu keliu eidamas jis turi didžiausią potencialą būti patrauklus investuotojams, vartotojams ir darbuotojams“, – sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė J. Cvilikienė.

Jūratė Cvilikienė
„Swedbank“ Finansų instituto vadovė

TOP naujienos

Asmeniniai finansai artėjant sunkmečiui: ragina nepulti į kraštutinumus

Kalbos apie artėjančią krizę ne vienam iš mūsų kelia klausimus dėl asmeninių finansų. Kur laikyti sutaupytus pinigus, kad jie nenuvertėtų, ką daryti su turima...

Horoskopai birželio 22 dieniai

AVINASNežiūrėkite į viską pro pirštus, jei nenorite supykdyti aplinkinių. Labai tikėtina, kad į naujoves reaguosite skeptiškai ir nepatikliai. Kvailai priešgyniaudamas galite lengvai prarasti taip...

Dviratininkų ir automobilių susidūrimai – kokiais atvejais gali tekti patuštinti kišenes?

Atėjęs pavasaris vis dažniau suteikia progų pasidžiaugti saule, o kartu dažnam primena apie kantriai naujo sezono per žiemą laukusį dviratį. Dviratininkai masiškai į miestų...

Jurbarko rajone neblaivus Lietuvos kariuomenės karys, įtariama, smurtavo prieš moterį

Šeštadienį Jurbarko rajone neblaivus Lietuvos kariuomenės karys, kaip įtariama, smurtavo prieš moterį, pranešė Policijos departamentas. Teisėsaugos duomenimis, apie 15 val. Pavidaujo kaime, namuose, neblaivus (2,51...

Mopsė Bulvė verčia aikčioti internautus: spintoje – smagiausi kostiumai, svečiuose – net garsenybės

Žaismingas, bet drąsus „Iki“ žingsnis socialiniuose tinkluose pasiteisino. Rugsėjį tinklo „Instagram“ paskyrą perleidus mopsei Bulvei, pastebimai ūgtelėjo ir sekėjų, ir jų reakcijų į šmaikščius mopsės įrašus skaičiai. Pasak Vaidos Budrienės, „Iki“ komunikacijos vadovės, internautų...

Kūčių stalo iššūkis – 3 receptai, kad būtų sveikiau, greičiau ir pigiau

Šventinis Kūčių stalas – ir iš kartos į kartą Lietuvoje perduodama tradicija, ir viena kita skonių staigmena. Vienoms šeimoms didžiausias šventės iššūkis yra pagaminti 12 patiekalų, kitoms – visų išragauti, bet nepersivalgyti. „Iki“ komunikacijos...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS